Гранола / Granola

Гранола

Продукти:

  • мюсли
  • ядки
  • кокосов чипс
  • пукан ориз или няколко оризовки
  • ванилия
  • портокалова кора
  • какаово масло
  • агаве или кленов сироп
  • хималайска сол

 

  • сушени плодове
  • годжи бери
  • чия

Приготвяне:

Отдавна ми се иска да направя гранола, особено след като опитах тази на FoodStory в Абърдийн. Е, престраших се и импровизирах напълно! Имах пакет пълнозърнесто мюсли на Dr. Keskin (овесени, пшенични, ръжени и ечемичени ядки, белен слънчоглед, сусам и ленено семе). Изсипах го в купа и смесих с любимите си ядки – орехи, лешници и кашу. Добавих пукан ориз (може да натрошите няколко оризовки със същия успех), кокосов чипс, есенция ванилия, настъргана портокалова кора, какаово масло (може и кокосово, но обожавам аромата на какаовото), агаве, кленов сироп (или друг течен подсладител по желание) и задължително 1/2 ч.л сол – подсилва вкуса на сладкото, а и аз лично обожавам да ям сладко и да усещам леко солен вкус от време на време. След това пекох във фурната на 170 градуса докато гранолата стане златна и спре да лепне. Разбърках няколко пъти по време на печенето.

Накрая добавих сушени плодове, годжи бери, чия и общо взето всякакви други неща, които биха изгоряли при печене.


Granola

Ingredients:

  • musli
  • nuts
  • coconut chips
  • puffer rice or a few rice cakes
  • vanilla
  • orange zest
  • cacao butter
  • agave or maple syrup
  • Himalayan salt

 

  • dried fruits
  • godji berries
  • chia seeds

Directions:

I wanted to make granola so much especially when I tried FoodStory’s superfood granola in Aberdeen! Well, I finally did it. I had a package of musli (oats, wheat, rye and barley flakes, sunflower seeds, sesame and flax seeds (all this was in a wholegrain musli mix by Dr. Keskin). I put it in a bow and added my favourite nuts – walnuts, hazelnuts and cashews. Also added puffed rice (you could swap for rice cakes), coconut chips, vanilla essence, orange zest, cacao butter (or coconut but I just love the smell of cacao butter), agave, maple syrup (or other liquid sweetener of choice) and definitely a pinch of Himalayan salt – it is a must in desserts.

Then, I baked it at 170 C until it gets golden and stops sticking. Also, I stirred it a couple of times while it was in the oven.

When it was ready, I added dried fruits, godji berries and chia and in general, all other stuff that would have burnt.